Koordinaattorin kiitokset

Reilu vuosi sitten pääsin mukaan koordinaattorin ominaisuudessa Kerrottu ja koettu Turku -hankkeeseen, joka tuolloin syksyllä 2010 haki vielä tarkempia toimintamuotojaan.  Hankkeen aktiiviset työryhmät ja johtoryhmä puheenjohtajiensa (Kirsi Tuohela, Timo J. Virtanen ja Helena Ruotsala) johdolla tekivät tärkeää työtä visioiden hankkeen tapahtumakokonaisuuden Turun kulttuuripääkaupunkivuonna. Hyvin ideoitua ja valmisteltua vuotta olikin mukava lähteä toteuttamaan innostuneessa työilmapiirissä.

Koordinaattorin mielessä ehkä aika on jo pitkälti kullannut vuoden muistot, mutta ainakin alkuvuosi 2011 oli hyvin hektistä, kiireistä ja stressaavaakin aikaa. Pyrimme hankkimaan luotettavia yhteistyökumppaneita, sopimaan kevään ja kesän aikatauluja sekä toteutustapoja. Yliopiston periaatteiden mukaisesti toteutimme pääosan toiminnoista opiskelijavetoisesti, mikä toi hankkeelle useita kymmeniä toimijoita lisää. Kaikkien lankojen koossapito kiireisimpään opetusaikaan vaatikin jo melkoisia jonglöörin taitoja.

Koordinaattorin ja koko hankkeen suureksi iloksi saimme kolme taitavaa ja iloista harjoittelijaa tapahtumien tuottamisen tueksi. Suuren suuret kiitokset Sanna Saarrolle, Miia Raivikolle ja Anne Simolalle, jotka joustavasti luovivat kiireisen, mutta antoisan kesän läpi hetkeksikään hukkaamatta asiakaspalvelussa niin olennaista iloista mieltä ja huumorintajuista hymyä! Miia ja Anne jatkavatkin projektia vielä syksyllä arkistoiden hankkeessa kertyneen materiaalin Kulttuurien tutkimuksen arkistoon.

Nyt kesän käännyttyä jo syksyyn voi koordinaattori tyytyväisin mielin järjestellä työpöytänsä puhtaaksi ja suunnata kohti uusia haasteita. Hankkeelle on kertynyt merkittävä määrä muistitietomateriaalia, jonka tutkimiseen tulee varmasti kulumaan useita vuosia. Hankkeen tapahtumat vetivät pääsääntöisesti odotettua enemmän kävijöitä ja aktiivinen kiinnostus muistitietotutkimusta kohtaan on ollut todella mukava havaita. Erityiskiitos kuuluu myös kaikille yhteistyökumppaneillemme YIT:n johdolla! Lisäksi Turku 2011 säätiö sekä yliopiston oma hallinto ovat toimineet koordinaattorin kannalta kiitettävän tehokkaasti ja yhteistyöhaluisesti. Toivotan kaikille hankkeen parissa toimineille oikein hyvää syksyä!

Uusia innokkaita kansatieteen opiskelijiota Muistihuoneen edustalla Manillassa. Kuva: Saara Santanen.

Kategoriassa Kerrottu ja koettu blogi. Pysyvä linkki artikkeliin.