Muistihuone houkutteli kesän aikana lähestulkoon 2000 kävijää!

Aurajokirantoja kiertänyt jokimuistoja esittelevä ja tallentava Muistihuone keräsi kolmen kuukauden aikana upeasti lähestulkoon 2000 kävijää. Hankkeen harjoittelijan Anne Simolan johdolla kansatieteen ja historia-aineiden kenttätyökurssilaiset tekivät useita kymmeniä muistitietohaastatteluja, joita syksyn ajan tallennetaan Kulttuurien tutkimuksen arkistoon. Lisäksi hankkeelle kertyi mittava määrä valokuvia ja muuta aineistoa. Kiitämme lämpimästi kaikkia Muistihuoneella vierailleita ja tutkimukseen osallistuneita!

Ensimmäisen vuoden kansatieteen opiskelijat tutustumassa Muistihuoneen toimintaan Manillassa. Kuva: Saara Santanen.

Muistitietolomakkeita otetaan kansatieteen oppiaineessa edelleen vastaan aina vuoden 2011 loppuun asti (osoite: Kansatiede, 20014 Turun yliopisto). Lisäksi sivuiltamme löytyviin kyselyihin Kerro Turun naisista ja Kerro Joestasi voi edelleen vastata. Aurajokeen liittyviä opinnäytetöitä tehdään parhaillaan, joten Aurajoki-aiheista tutkimusta tuotetaan ahkerasti kulttuuripääkaupunkivuoden jälkeenkin. Kerrottu ja koettu Turku -hankkeen Studia Generalia -luentosarja on myös parhaillaan käynnissä: tervetuloa luennoille kaikki Aurajoesta kiinnostuneet kuulijat!

Kansatieteen opiskelijat kuuntelemassa lehtori Timo J. Virtasen alustusta Muistihuoneen toiminnasta. Virtasen johdolla kansatieteen oppiaineessa jatketaan jokitutkimusta kulttuuripääkaupunkivuoden jälkeenkin. Kuva: Saara Santanen.

Kategoriassa Aurajoen kulttuuriympäristö » Artikkelit. Pysyvä linkki artikkeliin.