Tamburiinin tahtiin – muistelupaja tyttöjen ja naisten liikuntakokemuksista Turussa ke 13.7.2011 klo 17 Nummen kirjastossa

Muistatko vielä, kuinka koulun jumppasaliin astuminen sai aikaan vilunväreet tai miten varpaat palelivat hiihtoladulla? Muistuvatko mieleesi Turun uimarannoilla vietetyt kesäpäivät tai ympäri kaupunkia suuntautuneet pyöräretket?

Tule muistelemaan Sinulle tärkeitä urheilupaikkoja ja Turussa koettuja liikuntahetkiä! Mukaan ovat tervetulleita kaikenikäiset ja -tasoiset liikkujat. Meillä kaikilla on muistoja liikunnasta – myös niillä, jotka eivät liikuntaa koe varsinaisesti harrastavansa.

Koululaisia keinumassa vuonna 1963. Kuva: Turun yliopiston kulttuurien tutkimuksen arkistot.

Muistelupajassa ideana on huomata, kuinka kaupungin voi ottaa haltuun liikkumalla. Pohdimme, millainen merkitys liikunnalla on ja on ollut turkulaisnaisten elämässä sekä millaisena liikuntakaupunkina muistojen Turku näyttäytyy. Työskentelytapana on kartan täydentäminen omien liikuntamuistojen pohjalta.

Kokoontuminen on Nummen kirjaston aulassa klo 17.00.  Työpajan aluksi osallistujilla on mahdollisuus tutustua Tamburiinin tahtiin – muistoja tyttöjen koululiikunnasta -näyttelyyn. Lämpimästi tervetuloa ottamaan kaupunki haltuun liikuntamuistojen voimalla!

Kategoriassa Naisten Kaupunki » Naisten Kaupunki » Tiedotteet. Pysyvä linkki artikkeliin.