Kerrottu ja koettu Turku hakee kahta korkeakouluharjoittelijaa!

Kerrottu ja koettu Turku hakee kahta korkeakouluharjoittelijaa. Viimeinen hakupäivä on 28.2.2011.

1. Harjoittelija Naisten kaupunki -osahankkeeseen.

Harjoittelijan työtehtävät: Harjoittelija suorittaa Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitoksen Kerrottu ja koettu Turku 2011 -hankkeen Naisten kaupunki -osakokonaisuuteen liittyviä tehtäviä. Harjoittelijan päätehtävä tulee olemaan syksyllä 2010 pidettyjen muistelutyöpajojen aineistosta koottavan näyttelykokonaisuuden rakentaminen Turun eri kohteisiin sekä näyttelyiden yhteydessä järjestettävien muistelukävelyiden ja muiden muistelutapahtumien suunnittelu ja toteuttaminen. Myös muut hankkeeseen liittyvät tehtävät ovat mahdollisia.

Harjoittelijalta edellytettävät perusvalmiudet:
Harjoittelijalta vaaditaan kiinnostusta museoalaan ja erityisesti näyttelytehtäviin. Eduksi on kokemus näyttelynrakentamisesta, tapahtumien tuottamisesta sekä asiakaspalvelutyöstä. Etusijalla harjoittelijan valinnassa ovat opinnoissaan pidemmälle edenneet. Muistitietotutkimukseen liittyvät opinnot ovat harjoittelijan valinnassa eduksi. Lisäksi harjoittelijan tulee omata viestinnällisiä perusvalmiuksia, erityisesti esiintymiskokemuksen osalta. Hyvät vuorovaikutustaidot ovat työstä suoriutumisen kannalta välttämättömät.

Koulutusala: Historia
Harjoittelun ajankohta ja kesto: 2.5. – 2.8.2011, 3 kk

2. Harjoittelija Aurajoen kulttuuriympäristö -osahankkeeseen

Harjoittelijan työtehtävät: Harjoittelija suorittaa Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitoksen Kerrottu ja koettu Turku 2011 -hankkeen Aurajoen kulttuuriympäristö -osakokonaisuuteen liittyviä tehtäviä. Harjoittelijan päätehtävä tulee olemaan jokimuistoja esittelevän ja dokumentoivan, Aurajoen varrella liikkuvan Muistihuoneen ja siihen liittyvien toimintojen organisointi ja toteuttaminen. Muistihuoneen organisointiin liittyy mm. pienimuotoista näyttelynrakentamista sekä muistitietoaineiston dokumentointia ja arkistointia. Myös muut hankkeeseen liittyvät tehtävät ovat mahdollisia.

Harjoittelijalta edellytettävät perusvalmiudet: Harjoittelijalta vaaditaan kokemusta kansatieteellisistä kenttätöistä. Eduksi on kokemus näyttelynrakentamisesta, tapahtumien tuottamisesta sekä asiakaspalvelutyöstä. Etusijalla harjoittelijan valinnassa ovat opinnoissaan pidemmälle edenneet. Harjoittelijan tulee omata viestinnälliset perusvalmiudet, erityisesti hyvät vuorovaikutustaidot ja haastattelukokemus katsotaan eduksi. Tehtävien hoitamisessa tarvitaan omaa autoa, sillä Muistihuone liikkuu laajalla alueella Aurajoen varrella.

Koulutusala: Kansatiede
Harjoittelun ajankohta ja kesto: 20.6. – 20.9.2011, 3 kk

Yhteystiedot:
Yhteyshenkilö: Koordinaattori Maija Mäki
Sähköposti: maija.j.maki(at)utu.fi
Osoite: Fennicum, Henrikinkatu 3, 20014 Turun yliopisto
Puhelinnumero: (02) 333 6479

Kategoriassa Tiedotteet. Pysyvä linkki artikkeliin.