Naistenpäivän keskustelutilaisuus 8.3.2011 alkaen klo 13.00 Kulmassa

Syksyllä 2010 Turun yliopiston kansatieteen ja historia-aineiden opiskelijat vetivät muistelutyöpajoja, joissa tallennettiin turkulaisten naisten historiaa eri teemojen kautta. Naistenpäivän keskustelutilaisuudessa esitellään muistelupajojen tuloksia ja tutkimuskäyttöä tulevaisuudessa. Esille nousee naisten yhteisöllisiä muistoja muun muassa lapsuudesta, synnyttämisestä Heidekenillä sekä naiskuoro-harrastuksesta. Lisäksi keskustelutilaisuudessa pureudutaan luovaan kirjoittamiseen muistelun muotona. Tilaisuudessa kerrotaan myös ensi kesän naisten historiaan keskittyvästä näyttelyiden sarjasta.

Keskustelutilaisuuden juontaa tutkijatohtori Kirsi Tuohela.

Tilaisuudessa esitellään myös Naisten kaupunki – turkulaisten naisten historiaa -uutuuskirjaa, jonka on kustantanut Turun Historiallinen Yhdistys.

Naistenpäivän keskustelutilaisuus on 8.3.2011 alkaen klo 13.00 Kulma-kahvilassa. Lämpimästi tervetuloa!