Turkulaiset naiset kirjakauppakierroksella

Uunituoretta teosta Naisten kaupunki – turkulaisten naisten historiaa mainostettiin lauantaina 4.12.2010 turkulaisissa kirjakaupoissa. Kirjoittajista kaksi, professori Kirsi Vainio-Korhonen ja FM Sini Ojala, tarjoilivat makupaloja kirjasta.

Suomalaisessa kirjakaupassa. Vasemalta Kirsi Vainio-Korhonen, haastattelija Marissa Janhunen ja Sini Ojala.

Naisten kaupunki sai innostuneen vastaanoton. Se on kirjoittajiensa mielestä helposti lähestyttävä, modernilla otteella toteutettu tutkimus, joka kestää aikaa. Myös kirjan taittoon, värimaailmaan ja kuvitukseen on panostettu. Teos ei lannista paksuudellaan – parisataasivuisena siihen on helppo tarttua. Ensiksi voi tutustua vaikka yliopiston opiskelijoiden ja tutkijoiden kirjoittamiin tietolaatikoihin ja syventyä sitten kronologisesti etenevissä alaluvuissa piirtyvään turkulaisten naisten elämänkaareen.

Kirjoittajat suosittelevat teosta kaikille turkulaisille naisille ja heidän historiastaan kiinnostuneille!