Re: Arvostelu: Pikea, hikea, autoja

Tapio Onnela (taonnela@utu.fi)
Tue, 16 Jan 1996 19:58:14 -0800 (PST)


Date: Tue, 16 Jan 1996 19:58:14 -0800 (PST)
From: Tapio Onnela <taonnela@utu.fi>
To: H-verkko <H-VERKKO@sara.cc.utu.fi>
Subject: Re: Arvostelu: Pikea, hikea, autoja

On Tue, 16 Jan 1996, heikki emil lempa wrote: > Oli mm. erittain mielenkiintoista lukea - osin rivien valista -
> miten maailmanpankki ratkaisevasti puuttui Suomen
> sisapolitiikkaan asettamalla ehtoja teiden rakentamiselle (158,
> 171, 189).
Tästä olisi hauska kuulla hiukan lisaa. Mita ne ehdot oikein olivat?

> rakennettiin. Nenonen viittaa Yhdysvaltain ja osin Ruotsin
> ratkaisevaan merkitykseen suomalaisen tieideologian
> synnyttamiseen 1950-luvun alussa (163, 172). Teos antaa
> lahdeviitteet ja perusteokset, joiden avulla voidaan alkaa ko.
> ideologian historiallinen tutkimus.

Mita ne voisivat olla? Mika mahtaisi olla autoteollisuuden vaikutus esim. USA:ssa ja miksei Ruotsissakin yksityisautoja suosivan ilmapiirin luomiseen? Muistaakseni luin joskus (?) vaitteen, etta juuri jossakin Yhdysvalloissa autoteollisuus paamaaratietoisesti vaikutti joidenkin toimivien joukkoliikenne ratkaisujen tuhoamiseksi. Tapio Onnela